PVV-leider over fitna, ipod en kapsel

Exclusief interview Wilders

Gepubliceerd: vrijdag 11 april 2008 13:53
Update: vandaag 14:33
Het complete interview over Geert Wilders is beschikbaar. In een uniek vraaggesprek - onderverdeeld in 13 hoofdstukken - door tv-makers Rob Muntz en Paul Jan van de Wint gaat de PVV-leider in op vragen over zijn kapsel, zijn vrouw, blowen, fitna, zijn muziekvoorkeuren en nog veel meer.

Bekijk de hoofdstukken uit het complete interview met Wilders;
1. Paranoia
2. Fitna
3. Populisme
4. Bakermat
5. Geloof



Downloaden

Het complete interview met de PVV-leider is te downloaden op de site van Muntvandewint.com (klik hier) .

  • 'Aardige' Wilders aast op Rita-kiezer
  • Beveiliging vreet aan Geert Wilders
  • Wilders: Aboutaleb goed geïntegreerd
  • Wilders nu al moe van Muntz
  • Trailer: Interview Wilders



Trefwoorden: geert wilders, pvv, rob muntz, paul jan van de wint

Wat drijft Geert Wilders?
Bewondering voor de SP. Liefde voor de mooie mensen van Iran. Weinig vrienden en een zwervend bestaan. De eis dat moslims de helft van de Koran verscheuren. Leer Geert Wilders kennen, leider van de Partij voor de Vrijheid.
Interview in De Pers (13-02-2007) 




Download
Download hier het integrale interview.

Milieuridders

Muntz & Van de Wint behandelen in het programma Milieuridders het milieu in de breedste zin van het woord.



TV-dominee

Dominee Muntz gaat op weg naar Amerika om zich te laten healen door de Amerikaanse tv-dominee Benny Hinn.

DVD's
Dvd's van Muntz en Van de Wint.


PVV-leider over fitna, ipod en kapsel

Exclusief interview Wilders

Gepubliceerd: vrijdag 11 april 2008 13:53
Update: vandaag 21:49
Het complete interview over Geert Wilders is nu hier te zien. In een uniek vraaggesprek - onderverdeeld in 13 hoofdstukken - door tv-makers Rob Muntz en Paul Jan van de Wint gaat de PVV-leider in op vragen over zijn kapsel, zijn vrouw, blowen, fitna, zijn muziekvoorkeuren en nog veel meer.

Bekijk het complete interview:
Klein formaat
Groot formaat


  • 'Aardige' Wilders aast op Rita-kiezer
  • Beveiliging vreet aan Geert Wilders
  • Wilders: Aboutaleb goed geïntegreerd
  • Wilders nu al moe van Muntz
  • Trailer: Interview Wilders


De eerder verschenen delen van het interview van Rob Muntz en Paul Jan van de Wint met de opgejaagde politicus zijn hieronder te bekijken;

Video:

De mens Wilders (klein formaat)
De mens Wilders (groot formaat)

Video:

Wilders over Aboutaleb (klein)
Wilders over Aboutaleb (groot)

Video:

Wilders over fatwa en brandende poppen (klein)
Wilders over fatwa en brandende poppen (groot)
Trefwoorden: geert wilders, pvv, rob muntz, paul jan van de wint, moslimextremisme

Wat drijft Geert Wilders?
Bewondering voor de SP. Liefde voor de mooie mensen van Iran. Weinig vrienden en een zwervend bestaan. De eis dat moslims de helft van de Koran verscheuren. Leer Geert Wilders kennen, leider van de Partij voor de Vrijheid.
Interview in De Pers (13-02-2007) 

Inhoud video:
Hoofdstuk 1 Kapsel
Hoofdstuk 2 Fitna 00.03.06
Hoofdstuk 3 Populisme 00.12.26
Hoofdstuk 4 Bedreiging 00.22.31
Hoofdstuk 5 Geloof 00.30.26
Hoofdstuk 6 Vijand 00.35.41
Hoofdstuk 7 Vrijheid 00.48.10
Hoofdstuk 8 Realiteit 00.58.45
Hoofdstuk 9 Functie 01.06.09
Hoofdstuk 10 Vrienden 01.09.52
Hoofdstuk 11 Paranoia 01.22.39
Hoofdstuk 12 Osama-shirt 01.26.59
Hoofdstuk 13 Bakermat 01.36.28




Download
Download hier het integrale interview.

 

 


Beveiliging vreet aan Geert Wilders

Door: Redactie Binnenland
Gepubliceerd: vandaag 01:22
Update: vandaag 06:08
PVV-leider Geert Wilders is soms bang. Hij heeft door dreigementen en beveiliging bijna geen vrijheid, zegt hij. In een interview met tv-makers Rob Muntz en Paul Jan van de Wint zegt Wilders dat de dreigementen tegen hem erger zijn dan ooit.

  • Video: De mens Wilders
  • Video: De PVV-leider over Aboutaleb en Albayrak
  • Video: Geert Wilders over fatwa en brandende poppen
  • Wilders: Aboutaleb goed geïntegreerd
  • Wilders nu al ´moe´ van Muntz


Hij praat openlijker dan voorheen over wat dat met hem doet. Over de beveiliging: ‘Dat gun je je ergste vijand niet. Ik ben niet zielig of zo. Ik wist dat mijn film niet zou leiden tot afbouw van de veiligheidsmaatregelen, eerder dat het misschien langer zou duren. Soms ben je bang, soms niet. Ik weet waarom ik het doe, ik heb een missie. Maar je betaalt er een prijs voor. Het vreet aan je.’ Houdt hij er rekening mee dat het de rest van zijn leven zo blijft? ‘Daar moet ik niet aan denken. Wie weet. Al twee jaar geleden, hebben mensen van de overheid tegen mij gezegd: meneer Wilders, als u vanaf nu alleen maar over de prijs van bloemkool zou praten, zal dat uw situatie niet verbeteren, want als sommige mensen uw hoofd zien…’



Het Kamerlid zegt ‘bijna geen privacy  meer’ te hebben. ‘Ik ben bijna nooit alleen. Mijn vrijheid is bijna weg. Ik ben vrij om te denken en te zeggen wat ik wil. Maar ik kan niet alleen over straat. Mijn agenda moet ik van tevoren geven.’ Hij vindt het erg jammer dat hij sinds het uitbrengen van zijn film niet meer welkom is in Indonesië. Zijn overgrootmoeder komt daarvandaan - Wilders’ overgrootvader was een Nederlandse KNIL-militair. Hij bestrijdt dat zijn situatie zijn ideeën beïnvloedt. ‘Ik probeer niet zo kwaad te worden dat ik daardoor dingen ga doen of laten. Ik denk niet dat ik een tunnelvisie heb door angst.’

Wilders vindt dat het te veel ‘voor zoete koek wordt geslikt’ dat mensen om hun opvattingen worden bedreigd.
Beveiliging vreet aan Geert Wilders

Reageer Door: nijlgans, dinsdag 15 april 2008 02:32
Dus Wilders is de afstammeling van een KNILer Haat voor alles wat Moslim is is hem dus waarschijnlijk met de paplepel ingegoten . Waarschijnlijk was zijn overgrootvader een van de massamoordenaars van van Heutz ...

Reageer Door: Breezz, dinsdag 15 april 2008 05:15
De tendens van het bericht is dat het gevaar van 'buitenaf' komt. Laten we niet vergeten dat Wilders dat over zich af heeft geroepen. Geen blad voor de mond nemen wat sommige medemens betreft en dan klagen over 'zijn vrijheid'. Hij heeft zijn zich zijn eigen vrijheid beroofd. Je hebt vrijheid van denken, van meningsuiting...maar het blijkt maar weer dat het niet goed is om alles te zeggen wat je denkt. Wilders gaat er zo prat op dat hij alles maar kan zeggen, omdat dat 'vrijheid van meningsuiting is'. Wellicht is het 'vrijheid van meningsuiting' maar wat bereik je ermee. Hebben wij niet geleerd dat de 'Gulden weg' in het midden ligt??? Dus geven en nemen. Enfin... wellicht heeft Wilders toen zijn oren dicht gehad.

Reageer Door: Breezz, dinsdag 15 april 2008 05:20
Voordat er commentaar komt over mijn spelling... correctie van de regel: 'Hij heeft zijn zich zijn eigen...etc' moet natuurlijk zijn 'Hij heeft zich van zijn eigen vrijheid beroofd'.

Reageer Door: Arachne, dinsdag 15 april 2008 08:11
Ja, ik heb vroeger ook geleerd dat spreken zilver is en zwijgen goud. Vaak, en dat was vroeger in mijn jeugd al zo ( ook bij de ouderen ),is het verstandiger om je mond te houden en situaties of mensen, indien mogelijk, te negeren.
Misschien dat Wilders hier nu maar mee moet beginnen, dan heeft hij ook weer meer vrijheid en wordt misschien wat geliefder.
Want mijn vrijheid vind ik belangrijker dan mijn vrijheid van meningsuiting.

Reageer Door: londo_ireng, dinsdag 15 april 2008 08:36
wij betaald die prijs van beveiliging niet hij.....Net wat ik dacht een knil die weg gejaagd door muslim krijgers uit indonesie

Reageer Door: brabootje, dinsdag 15 april 2008 08:47
Breezz schreef:

De tendens van het bericht is dat het gevaar van 'buitenaf' komt. Laten we niet vergeten dat Wilders dat over zich af heeft geroepen. Geen blad voor de mond nemen wat sommige medemens betreft en dan klagen over 'zijn vrijheid'. Hij heeft zijn zich zijn eigen vrijheid beroofd. Je hebt vrijheid van denken, van meningsuiting...maar het blijkt maar weer dat het niet goed is om alles te zeggen wat je denkt. Wilders gaat er zo prat op dat hij alles maar kan zeggen, omdat dat 'vrijheid van meningsuiting is'. Wellicht is het 'vrijheid van meningsuiting' maar wat bereik je ermee. Hebben wij niet geleerd dat de 'Gulden weg' in het midden ligt??? Dus geven en nemen. Enfin... wellicht heeft Wilders toen zijn oren dicht gehad.



Correctie... Wilders klaagt niet!!! Hij verteld hoe hij dit alles ervaart en dat hij dit niemand anders gunt. Hij zegt ook dat hij een missie heeft en dat hij wist en nog steeds weet dat hij daar een prijs voor moet betalen. Hij is bereid om zijn vrijheid op te offeren voor zijn visie/droom en zoals hij dat ziet, om onze cultuur te beschermen. Hij praat niet over uitmoorden of andere gruwelijke dingen, dus waar maakt men zich druk om?

Reageer Door: Wijzig s.v.p. uw alias, dinsdag 15 april 2008 09:40
nijlgans schreef:

Dus Wilders is de afstammeling van een KNILer Haat voor alles wat Moslim is is hem dus waarschijnlijk met de paplepel ingegoten . Waarschijnlijk was zijn overgrootvader een van de massamoordenaars van van Heutz ...



BAH!!!

Reageer Door: Beirao, dinsdag 15 april 2008 09:41
Dit roept hij over zich zelf af. Je kunt dat moedig noemen, ik noem het dom! het gaat om wat hij verkondigt en dat is puur rascisme. Dat hij nog niet eens een keer is aangepakt vind ik vreemd.

Reageer Door: elisamad, dinsdag 15 april 2008 10:05
nijlgans schreef:

Dus Wilders is de afstammeling van een KNILer Haat voor alles wat Moslim is is hem dus waarschijnlijk met de paplepel ingegoten . Waarschijnlijk was zijn overgrootvader een van de massamoordenaars van van Heutz ...

OOK JIJ ziet het helemaal verkeerd....Ik "haat"ook pas de moslims sinds zij ons hele stadbeeld en de orde in onze manier van leven verloederen en daarbovenop bovendien ons sociaaalsysteem uitbuiten...Maar daaraan is onze regering schuld die hebben hun als cado gelijkheid met ons gegeven in vorm van een NL PASPOORT!!Ik ben blij dat ik een huis gekocht heb in een mooie omgeving waarvoor de meeste moslims geen geld hebben,(in een 2-3km omtrek woonnt er dan ook geen enkele familie)want bij stijging van moslimbewoners gaat heel je immobilienwaarde naar de knoppen.DAT is het waarover ik mezelf erger.

Reageer Door: elisamad, dinsdag 15 april 2008 10:07
Breezz schreef:

De tendens van het bericht is dat het gevaar van 'buitenaf' komt. Laten we niet vergeten dat Wilders dat over zich af heeft geroepen. Geen blad voor de mond nemen wat sommige medemens betreft en dan klagen over 'zijn vrijheid'. Hij heeft zijn zich zijn eigen vrijheid beroofd. Je hebt vrijheid van denken, van meningsuiting...maar het blijkt maar weer dat het niet goed is om alles te zeggen wat je denkt. Wilders gaat er zo prat op dat hij alles maar kan zeggen, omdat dat 'vrijheid van meningsuiting is'. Wellicht is het 'vrijheid van meningsuiting' maar wat bereik je ermee. Hebben wij niet geleerd dat de 'Gulden weg' in het midden ligt??? Dus geven en nemen. Enfin... wellicht heeft Wilders toen zijn oren dicht gehad.


OOK jij ziet het verkeerd WILDERS "KLAAGT"niet hij constateert alleen maar....

Reageer Door: elisamad, dinsdag 15 april 2008 10:10
Beirao schreef:

Dit roept hij over zich zelf af. Je kunt dat moedig noemen, ik noem het dom! het gaat om wat hij verkondigt en dat is puur rascisme. Dat hij nog niet eens een keer is aangepakt vind ik vreemd.


OF hij nu wel of niet al een keer bijna gepakt is kan je niet weten,DAT weet je pas als het gebeurt is...Bovendien ziet Wilders deze houding als zijn roeping en ik respecteer dat zeer,als vele andere politici maar 10% van zijn doorzettingsvermogen zouden hebben,dan gedroegen de allochtonen zich anders,meer volgens regels zoals wij..Het is Den Haag ,die voor de allochtonen extra worsten gebakken heeft....


'Aardige' Wilders aast op Rita-kiezer

Door: Kustaw Bessems
Gepubliceerd: vrijdag 11 april 2008 13:53
Update: vandaag 00:43
Het tv-talent Wilders brengt zichzelf knuffelbaar in beeld. Verdonk mag wel op haar kiezers passen. Vroeg in het gesprek dat tv-makers Rob Muntz en Paul Jan van de Wint voeren met Geert Wilders gebeurt iets typisch. Wilders laat weten dat hij niets meer wil zeggen over de periode tussen het moment dat hij zich voornam om een anti-Koranfilm te maken en de publicatie van die film. Dinsdagmiddag verschijnt het gehele interview op DePers.nl, nu alvast zijn de volgende drie delen te bekijken.

  • Video: De mens Wilders
  • Video: De PVV-leider over Aboutaleb en Albayrak
  • Video: Geert Wilders over fatwa en brandende poppen
  • Wilders: Aboutaleb goed geïntegreerd
  • Wilders nu al ´moe´ van Muntz




In het eerste grote interview sinds Fitna het licht zag, wil Wilders niets vertellen over zijn gesprekken met ministers over de film. Ministers die zeggen dat hij aanvankelijk de koran wilde verscheuren en verbranden. Wilders heeft ze van leugens beschuldigd – goed voor een enorme controverse – en daar laat hij het bij.
En waar Wilders eerder zei dat hij precies het scenario heeft uitgevoerd dat hij in het prille begin in zijn hoofd had, wil hij nu ineens niet meer ingaan op de vraag of hij zelfcensuur heeft gepleegd.
Zwak, zou je kunnen zeggen. Want het voedt de gedachte dat de bewindslieden gelijk hebben als zij zeggen dat Wilders een tammere film heeft gemaakt dan hij eerst wilde. Zwak ook, omdat hij níets aandraagt om aannemelijk te maken dat onze regering uit bedriegers bestaat.

Tegelijk laat het de kracht zien van Wilders de politicus. Les één van spindoctors: voel je niet verplicht vragen te beantwoorden maar vertel je eigen verhaal. De meeste politici vatten dat op als een aansporing om opzichtig voor de camera’s te gaan staan draaien, waardoor zij als onbetrouwbare konkelaars overkomen op het publiek. Wilders zegt eenvoudig: ‘Je kunt me driehonderd keer dezelfde vraag stellen, ik geef je geen antwoord. Ik wil niet meer over het gedoe rond de film praten, maar over de film zelf.’ Waarna de interviewers niet veel meer rest dan hem zijn zin geven of vertrekken.

Wilders doet wel meer goed op tv. Wie het materiaal van Muntz en Van de Wint bekijkt, kan zich inleven in de ervaring die veel Haagse politici en journalisten met Wilders hebben: hij komt zo vriendelijk over. ‘Misschien bén ik wel een aardig mens’, zegt hij aan het eind van de ontmoeting tegen Muntz. ‘Je bent ook aardig’, zegt Muntz. ‘Dat is het erge’, zegt Van de Wint, ‘zulke opvattingen hebben en dan nog aardig zijn ook.’
Wilders maakt gebruik van zijn imago van hardliner. Als Wouter Bos of Mark Rutte aardig is, vinden we dat niets bijzonders. Van Wilders vinden we vriendelijk gedrag opeens iets bijzonders.
Meer dan eens doet Wilders een Wiegeltje: hij spreekt met guitige blik – recht in de camera – de kijkers toe. Met een toon waarop iemand anders een praatje maakt over het weer, zegt Wilders dat geen moslim meer het land in mag.
Zijn onmiskenbare talent voor tv doet de vraag rijzen waarom Wilders zich zo weinig op camera laat interviewen. Iedereen wil hem hebben, maar hij weigert altijd. Ook dit interview is min of meer afgedwongen: Wilders had in zijn film zonder bronvermelding of toestemming materiaal van Muntz gebruikt en die had een exclusief, twee uur durend interview gevraagd als wisselgeld.

Misschien zien we Wilders zo zelden omdat hij de meeste actualiteitenprogramma’s maar linkse propaganda vindt. Nova-presentator Clairy Polak past volgens de PVV prima op de Noord-Koreaanse staatstelevisie.
Of misschien vond Wilders het eerder niet nodig. Wilders is niet zo’n populist als Rita Verdonk. Hij hecht zo aan sommige overtuigingen dat hij de onmin van het volk riskeert. Zoals toen hij de populaire prinses Máxima aanviel, omdat die ‘de’ Nederlandse nationaliteit niet kon ontdekken. Toen Wilders zijn filmplannen maakte, besefte hij al te goed dat sommige kiezers hem mogelijk te extreem zouden vinden en Rita Verdonk, die zeer nationalistisch is, als ‘redelijk’ alternatief zouden zien.
Hij zorgt nu, post-Fitna, dat hij een benaderbare indruk maakt. Over zijn oproep om delen uit de koran te scheuren: ‘Wat ik daarmee wil zeggen, is dat als er in de islam een soort ontwikkeling komt waarin men dat inderdaad zal doen, figuurlijk of letterlijk...’ Dat moslims geen eigen scholen zouden mogen oprichten en andere gelovigen wel zou hen alleen maar een dienst bewijzen, want dan integreren zij gemakkelijker. En Wilders doet een uiterste poging ons te overtuigen van zijn toch wat gewrongen constructie dat hij tegen islamisering is, maar niet tegen moslims. ‘Ik heb niets tegen islamieten en ik zie hen niet als vijanden.’

| Foto's: Muntzvandewint.com
Wilders weet dat hij vist in dezelfde vijver als Trots op Nederland. Hij noemt Verdonk een gedegen concurrent. Gevraagd naar zijn eerste maatregel als premier, noemt hij niets anti-islamitisch, maar een belastingverlaging van tien tot vijftien miljard en het terugdringen van de overheid. Hij toont dat hij ook met Verdonk kan concurreren op anti-Haags sentiment: ‘Een groeiende groep mensen is ontevreden met de labbekakkerigheid van de zittende elite. Ik ben er trots op voor hen op te komen.’
De grote bedrijven, die moeten maar naar Verdonk gaan als ze dat willen, zegt Wilders. Dat belet hém niet om te zeggen dat het hypocriet is wanneer Nederland een land als Saoedi-Arabië niet aanpakt, puur vanwege commerciële belangen. Wilders weet waar hij moet scoren: bij de veel grotere groep kiezers die niet in de top van corporateNederland rondloopt. Hij houdt in het interview rekening met laagopgeleiden, legt zijn ideeën uit op jeugdjournaaltoon: ‘De Kamer zit hier vol met – een heel moeilijk woord, misschien kent niet iedereen het – cultuurrelativisme.’
De strijd op rechts is nog maar net begonnen.


Exclusief interview PVV-leider

'Aboutaleb goed geïntegreerd'

PVV-leider Geert Wilders vindt dat staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken goed is geïntegreerd. Het is een van de opmerkelijke uitspraken die Wilders doet in een lang interview met tv-makers Rob Muntz en Paul Jan van de Wint, dat zal worden uitgezonden via DePers.nl.


Trailer Wilders

  • 'Aboutaleb is goed geïntegreerd'
  • 'Muntz mag nooit lid worden'
  • Video: Het woord burgeroorlog is gevallen
  • Wilders nu al 'moe' van Muntz
  • 'Ik ga vragen wie zijn kapper is'
  • Interview Muntz Wilders verplaatst
  • Interview Muntz met Wilders online
  • Wilders biedt Muntz excuses aan
  • Muntz eist naamsvermelding in Fitna
  • Tjeenk Willink: Kamer laks bij aanpak leugen in Fitna-debat


Direct na het aantreden van het kabinet diende Wilders een motie van wantrouwen in tegen Aboutaleb en diens collega Nebahat Albayrak, omdat zij naast de Nederlandse nationaliteit ook een Marokkaans, respectievelijk Turks paspoort hebben. ‘Ik wil niet dat Aboutaleb in het kabinet zit omdat hij een dubbele nationaliteit heeft, maar hij is goed geïntegreerd. Dat staat buiten kijf’, aldus Wilders in het interview.

Interview

Geert Wilders heeft in het interview met tv-makers stevig van zich afgebeten. "Muntz, je bent een verschrikkelijke man. Laat me nou uitspreken!" In het twee uur durende gesprek op het Binnenhof in Den Haag presenteerde Wilders “radicale oplossingen tegen het moslimextremisme”, vertelde Muntz direct na het interview.

Privéleven
Muntz en Van de Wint hebben de opgejaagde politicus onder meer gevraagd naar zijn pikante privéleven, het onderhoud van zijn waterstofperoxidekapsel, het leven in een zwaar beveiligde kooi en de ophef rond Fitna. Aanvankelijk weigerde Wilders privévragen te beantwoorden, maar in het lange vragenvuur ontdooide de PVV-leider.


| Foto:
Muntzvandewint.com

Boos
Wilders stemde in met een interview met de tv-makers omdat hij ongevraagd een fragment van Muntz had gebruikt in zijn anti-koranfilm. Muntz was boos omdat Wilders in Fitna een fragment uit een gesprek tussen Muntz en de vermoorde cineast Theo van Gogh had gebruikt. Aanvankelijk wilde Muntz een geldschikking. Maar zijn collega Paul Jan van de Wint kwam op het idee van het interview.


“Het is een aardige vent, maar dit gaat echt te ver.” | Foto: Reuters
Trefwoorden: geert wilders, pvv, rob muntz, paul jan van de wint, moslimextremisme

Wat drijft Geert Wilders?
Bewondering voor de SP. Liefde voor de mooie mensen van Iran. Weinig vrienden en een zwervend bestaan. De eis dat moslims de helft van de Koran verscheuren. Leer Geert Wilders kennen, leider van de Partij voor de Vrijheid.
Interview in De Pers (13-02-2007)

 
Reageer Door: A. Nandram, vrijdag 11 april 2008 19:14
Hadden we met z'n allen iets anders verwacht?
Reageer Door: VUQuiescant, vrijdag 11 april 2008 20:21
Het begint erop te lijken dat mensen jaloers worden op de man.
En het gevolg is?
Juist dat erover gepraat wordt. Met andere woorden het onderwerp moet worden opgelost.
Reageer Door: SVDK1, vrijdag 11 april 2008 20:53
Tsja, dit zal de doorslag geven. Goede vragen beantwoorden lijkt me nou niet bepaald Wilders' sterke kant. Ik ben benieuwd.
Reageer Door: seaso, vrijdag 11 april 2008 22:01
[Modbreak Thijs (discussies@depers.nl): Dit bericht is verwijderd. De gebruikte vergelijking gaat niet op en is onnodig kwetsend.]
Reageer Door: Onslo, vrijdag 11 april 2008 23:12
Burgeroorlog? Ik noem het marokkaanse straat-terreur.
Reageer Door: mpbieler, zaterdag 12 april 2008 00:40
Speculaties overbodig. Eerst zien. Natuurlijk wordt het nu gehyped. Kijkers! Bezoekers! Lezers! Kom op zeg. Niet druk doen. Deed het kabinet ook vóór Fitna. Niet doen. Mond houden, wachten, kijken, oordelen. Zo simpel is het.
Reageer Door: krankzinnig, zaterdag 12 april 2008 00:44
Radicale oplossingen lijken me geenzins overbodig, en de oorzaak is dus niet Wilders maar een 35 jaar falende Overheid.
Reageer Door: Piet Klont, zaterdag 12 april 2008 00:55
Het wordt tijd, heel hard tijd, dat de burgerbevolking de oorlog verklaard aan deze smerige overheid die de Nederlanders maar blijft uitknijpen tot op de laatste cent en dan nog verongelijkt doen ook wanneer bijna de helft van de bevolking aangeeft geen vertrouwen meer te hebben in diezelfde hypocriete overheid. Weg met Ali Ba..Ba..Balkellende en z'n meer dan 40 Rovers!!!
Reageer Door: basji-boezoek, zaterdag 12 april 2008 02:18
Als ik deze teaser zie ben ik op de eerste plaats een beetje 'onaangenaam verrast' door de platte zelfingenomen uitstraling van deze journalisten. Typische grachtengordel mannetjes die het liefst vooral de zgn genuanceerde en weldenkende mensen interviewen. Maar goed, interview nog niet gezien. Dus benieuwd hoe ze het er werkend van af brengen. Vooralsnog zie ik gewoon twee straatvechtertjes..
Reageer Door: appie_vledder@gmail.com, zaterdag 12 april 2008 16:53
Een intervieuw met Geert W. zal zonder twijfel interessanter zijn dan met "broeder" Balkenende. Die slaat vaak onverstaanbare robottaal uit. Hoe vaak hij het zinnetje"dat moeten we niet willen" uitkraait, is niet meer te tellen.
"Wilders zou een beetje gestoort zijn". Zeiden de communisten dat ook niet tegen dissidenten om hen vervolgens in een psychiatrische inrichting te stoppen en plat te spuiten?
Dit lijkt verdacht veel op de linkse lobby. Tegenstanders tot op het bot afzeiken? Lijkt veel op Stalin's strategie.
(9 miljoen doden).
Reageer Door: LichtPuntje, zaterdag 12 april 2008 18:26
Langzaam vallen de puzzelstukjes op hun plaats. Wilders, de ambassadeur van Israël, die De Derde Wereldoorlog nu wil winnen door het eerste en hardste op te treden.
Reageer Door: slaapkop, zaterdag 12 april 2008 19:09
De man met de kleine snor had ook een radicale oplossing die uiteindelijk geleid heeft tot de gaskamers. En niemand in Europa wist er iets van, de grote leugens werden namelijk verdoezeld met een hoop propaganda.
Reageer Door: hypo-holland, zaterdag 12 april 2008 20:51
Piet Klont schreef:

Het wordt tijd, heel hard tijd, dat de burgerbevolking de oorlog verklaard aan deze smerige overheid die de Nederlanders maar blijft uitknijpen tot op de laatste cent en dan nog verongelijkt doen ook wanneer bijna de helft van de bevolking aangeeft geen vertrouwen meer te hebben in diezelfde hypocriete overheid. Weg met Ali Ba..Ba..Balkellende en z'n meer dan 40 Rovers!!!



Helemaal mee eens Piet.
Reageer Door: seaso, zaterdag 12 april 2008 22:28
“Het is een aardige vent, maar dit gaat echt te ver.”De heer wilders moet nu echt onderzocht worden door Het Pieter Baan Centrum en levenslange opsluiting!
Reageer Door: seaso, zaterdag 12 april 2008 22:38
slaapkop schreef:

De man met de kleine snor had ook een radicale oplossing die uiteindelijk geleid heeft tot de gaskamers. En niemand in Europa wist er iets van, de grote leugens werden namelijk verdoezeld met een hoop propaganda.


Helemaal mee eens.
Reageer Door: Arachne, zondag 13 april 2008 10:14
Ik kan alleen maar hopen dat ik het op tijd zie aankomen als er een burgeroorlog dreigt uit te breken. Want dan ben ik snel weg naar het buitenland. Ik voel me nu in mijn eigen land al behoorlijk onveilig, maar ik weiger om tussen strijdende bevolkingsgroepen verder te moeten leven. En dan vertrek ik liever uit mijn eigen land.Alleen als meneer Wilders dit voor elkaar weet te krijgen, hoop ik dat hij wel het lef heeft om in Nederland te blijven en mee te strijden. Maar dat zal helaas wel niet, want hij verschuilt zich nu ook achter de beveiliging die hij heeft en gaat ( bijna ) iedere confrontatie uit de weg. Jammer, want een of meerdere dialogen met je "tegenstanders" zou beter zijn dan welke vorm van agressie ook.
Reageer Door: k2es, zondag 13 april 2008 10:52
Piet Klont schreef:

Het wordt tijd, heel hard tijd, dat de burgerbevolking de oorlog verklaard aan deze smerige overheid die de Nederlanders maar blijft uitknijpen tot op de laatste cent en dan nog verongelijkt doen ook wanneer bijna de helft van de bevolking aangeeft geen vertrouwen meer te hebben in diezelfde hypocriete overheid. Weg met Ali Ba..Ba..Balkellende en z'n meer dan 40 Rovers!!!



Jij wordt blijkbaar liever beroofd door Wilders en kornuiten, die alleen heel eenzijdig kunnen denken en met ogenschijnlijk simpele oplossingen komen die totaal onuitvoerbaar zijn, tenminste als je een beschaafd land wil zijn. Deze man is publiciteitsgeil en biedt totaal geen alternatief.
Reageer Door: k2es, zondag 13 april 2008 10:54
basji-boezoek schreef:

Als ik deze teaser zie ben ik op de eerste plaats een beetje 'onaangenaam verrast' door de platte zelfingenomen uitstraling van deze journalisten. Typische grachtengordel mannetjes die het liefst vooral de zgn genuanceerde en weldenkende mensen interviewen. Maar goed, interview nog niet gezien. Dus benieuwd hoe ze het er werkend van af brengen. Vooralsnog zie ik gewoon twee straatvechtertjes..



Wilders gedraagt zich als een ordinaire staatvechter, dus ze kunnen op elkaars niveau communiceren.
Reageer Door: k2es, zondag 13 april 2008 11:02
seaso schreef:

“Het is een aardige vent, maar dit gaat echt te ver.”De heer wilders moet nu echt onderzocht worden door Het Pieter Baan Centrum en levenslange opsluiting!



Helemaal mee eens. Wilders vond na zijn bezoek aan de Amerikaanse basis Guantanamabay in Cuba (waar van "terrorisme" verdachte mensen zonder enige vorm van proces jarenlang gevangen worden gehouden), dat wij dat in Nederland ook maar moeten doen met lieden die een gevaar zijn voor de samenleving. Nu, Wilders is zelf een gevaar voor de samenleving dus hem definitief opsluiten is volgens zijn ideeën volkomen gerechtvaardigd.
Reageer Door: Hansfree, zondag 13 april 2008 14:50
Jammer dat Wilders zich heeft verlaagd tot een 'interview' met deze griezels. Geert heeft vast en zeker genoeg sympathisanten die hem indien nodig financieel gesteund zouden hebben.

En dat De Pers het nog eens zit te hypen vind ik een heel slechte beurt voor die vermeend neutrale De Pers, waar ik steeds minder positief tegenover begin te staan.
Reageer Door: el tubo, zondag 13 april 2008 15:49
gigantisch

al die impotentente mafmediaketels die wanhopig hier tegen zouden willen ageren

en natuurlijk vinden de meeste oprechhte ollanders dat ook maar niet zo olie-dom
aan de mediaslaafjes die zichzelf superzieli
g moeten bewijzen ga toch sebaastical
Reageer Door: A. Nandram, zondag 13 april 2008 17:56
Hehe, eindelijk een medium dat kleur bekent. Inderdaad, de Pers hypt een beetje door, maar ik vind het uitmunted hoe ze dit voor elkaar hebben weten te krijgen.. Wedden dat iedereen de Pers van dinsdag wil lezen?
Reageer Door: cwaning_, zondag 13 april 2008 21:11
hr.wilders u bent geen verantwoording
schuldig aan deze twee kwijllers
Reageer Door: Energy Specialist, zondag 13 april 2008 21:17
wilders.................ga aan het werk of stop er mee salaris op te nemen en de kantjes er vanaf te lopen. Mensen hebben op je gestemt omdat zij in je geloofde. Nu ben je als een kleine jongen stampvoetend jezelf belachelijk aan het maken. je bent geen politiek leider maar een schijnvertoning.
Reageer Door: whazzaa_, maandag 14 april 2008 00:38
Ben echt benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken aangezien het de eerste keer is dat Wilders de regie blijkbaar niet in handen heeft.
En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen zo verontwaardigd doen over de verschijning van Robbie en Paul mits ze het repetoire niet kennen waarmee deze twee zich hebben gevestigd tussen de vrijdenkers.
Om het kort te houden; Ik kan niet wachten op Dinsdag.
Reageer Door: Piet Klont, maandag 14 april 2008 02:34

Jij wordt blijkbaar liever beroofd door Wilders en kornuiten, die alleen heel eenzijdig kunnen denken en met ogenschijnlijk simpele oplossingen komen die totaal onuitvoerbaar zijn, tenminste als je een beschaafd land wil zijn. Deze man is publiciteitsgeil en biedt totaal geen alternatief.



Mijnheer k2es, ik wordt liever beroofd van een multiculti samenleving door mensen die zeggen wie zij zijn en wat zij denken en daarmee mijn vrijheid behouden, dan door iemand die zijn geloof verloochend zoals Petrus ooit deed, (nu heet ie Jan Petrus) en waar geen haan naar kraait. Alleen maar om het grote Moslim-gevaar te paaien en de Marokaanse terreurettertjes te vriend te houden. U onderschat het probleem mateloos!
En noemt u dit land beschaafd? Met een regering die liegt, bedriegt en haar eigen bevolking met accijnzen tot op het bot uitknijpt?
Ik heb van links tot rechts gestemd en weer terug, maar nooit heeft het tot iets geleid, vanaf de tachtiger jaren! Nu krijgt Wilders van mij zijn kans, de laatste, want anders stem ik nooit meer! Maar deze verkapte dictatuur ben ik meer dan zat, dan liever een (tijdelijke en duidelijke) Politiestaat tot de boel hiet weer op orde is!! Maar droomt u gerust verder, uw kinderen zullen u later "dankbaar" zijn!
Reageer Door: Arachne, maandag 14 april 2008 08:44
Wie is Wilders? God op aarde, die uitmaakt wie waar mag verblijven en wat mag doe?
Ik denk dat een bezoek van een bepaalde tijd van meneer Wilders aan oa het Pieter Baancentrum een goede oplossing zou zijn. Want volgens mij lijdt hij aan de gevaarlijke variant van grootheidswaanzin, waardoor hij nu een gevaar voor z'n omgeving en zichzelf gaat vormen.
Reageer Door: bartbartbart, maandag 14 april 2008 09:26
SVDK1 schreef:

Tsja, dit zal de doorslag geven. Goede vragen beantwoorden lijkt me nou niet bepaald Wilders' sterke kant. Ik ben benieuwd.


Dat kan hij prima, als je een beetje goede vragen stelt en het vervolgens niet verknipt tot iets dat tot in perfectie Wilders weg zet als een politieke idioot die geen vragen wil beantwoorden en niet in debat wil.
Is al eerder gedaan ook:
[http://video.google.com/videoplay?docid=-4551742000588292116]
Reageer Door: Colbart, maandag 14 april 2008 09:39
Vooruit, in hemelsnaam! Laat het dan maar eens gebeuren. Een populist aan de macht.
Fortuin was het destijds al bijna gelukt.

Er komt gewoon een moment dat één van deze personen voldoende stemmen wint om te regeren. Laat dat nu dan maar zijn.

Schijnbaar moeten ze eerst de kans krijgen om te laten zien wat ze waard zijn, te mislukken en ons vreselijk teleur te stellen, voor we weer wijzer worden.

Denkt iemand serieus dat Wilders, Fortuin of die dame van Trots op Nederland echt iets van onze problemen gaan oplossen?

Geloven jullie de reclame? Werken de producten van de Tell-sell?
Ik koop nog geen auto van die man, toch willen sommigen onder jullie hem laten regeren.

Maar Oostenrijk is ook over de populistist Haider heengekomen. Frankrijk verloor niet veel aan Le Pen.

We gaan het meemaken.


'Muntz mag nooit lid worden'

Gepubliceerd: gisteren 11:36
Update: gisteren 11:56
Het geduld van Geert Wilders is vrijdag stevig op de proef gesteld door Muntz en Van de Wint. In het interview met de programmamakers op het Binnenhof in Den Haag beet de opgejaagde Wilders hard van zich af. “Je bent een verschrikkelijke man Muntz.”  

Ingeklemd op een stoel tussen Van de Wint en Muntz werd de PVV-leider het vuur aan de schenen gelegd. “Laat me nou uitspreken!”, reageerde Wilders vaker.     


| Foto: Muntzvandewint.com

Wilders liet op zijn beurt aan Muntz fijntjes weten geen plek te hebben voor hem in zijn partij. “Omdat je Rob Muntz bent. Jij mag nooit lid worden.” Het interview verschijnt volgende week exclusief op DePers.nl.
'Muntz mag nooit lid worden'
Foto: Muntzvandewint.com

Milieuridders

Muntz & Van de Wint behandelen in het programma Milieuridders het milieu in de breedste zin van het woord.



TV-dominee

Dominee Muntz gaat op weg naar Amerika om zich te laten healen door de Amerikaanse tv-dominee Benny Hinn.

Reageer Door: leesworm, zondag 13 april 2008 13:07
Rob Muntz, is toch die gast die in Hitler outfit door duitsland reed?
Reageer Door: elisamad, zondag 13 april 2008 13:13
Wat men allemaal moet doen om god weet hoeveel verlangt smartegeld middels een interview te besparen ....bij deze gelegenheid heeft Muntz hem de kleren van zijn lijf gevraagd!
Reageer Door: macdavid, zondag 13 april 2008 16:03
jij mag geen lid worden, lekker puh, nanha nannana...het grote kind wilder heeft gesproken
Reageer Door: Lion Cachet, zondag 13 april 2008 17:03
[Modbreak Ferdinand (discussies@depers.nl): Dit bericht is verwijderd. Gelieve andere mensen niet te beledigen.]


Exclusief interview PVV-leider

Wilders lanceert radicale oplossing

PVV-leider Geert Wilders heeft vrijdagmiddag in een interview met tv-makers Rob Muntz en Paul Jan van de Wint tot in detail zijn plannen uiteengevouwd om de islamering van Nederland een halt toe te roepen. In het twee uur durende gesprek op het Binnenhof in Den Haag presenteerde Wilders “radicale oplossingen tegen het moslimextremisme”, vertelde Muntz direct na het interview.

“Het is een aardige vent, maar dit gaat echt te ver. Je gelooft je oren niet.” Volgens Muntz' collega Paul Jan van de Wint veroorzaakt Wilders met zijn plannen een serieuze tweedeling. "Het woord burgeroorlog is zelfs gevallen." Het spraakmakende interview is volgende week exclusief hier te zien.

  • Wilders nu al 'moe' van Muntz 
  • 'Ik ga vragen wie zijn kapper is'
  • Interview Muntz Wilders verplaatst
  • Interview Muntz met Wilders online
  • Wilders biedt Muntz excuses aan
  • Muntz eist naamsvermelding in Fitna


Muntz en Van de Wint hebben de opgejaagde politicus onder meer gevraagd naar zijn pikante privéleven, het onderhoud van zijn waterstofperoxidekapsel, het leven in een zwaar beveiligde kooi, de ophef rond Fitna en of hij vroeger een moslimvriendinnetje had. Aanvankelijk weigerde Wilders privévragen te beantwoorden, maar in het urenlange vragenvuur ontdooide de PVV-leider.



Boos
Wilders stemde in met een langdurig interview met de tv-makers omdat hij ongevraagd een fragment van Muntz had gebruikt in zijn anti-koranfilm. Muntz was boos omdat Wilders in Fitna een fragment uit een gesprek tussen Muntz en de vermoorde cineast Theo van Gogh had gebruikt. Aanvankelijk wilde Muntz een geldschikking. Maar zijn collega Paul Jan van de Wint kwam op het idee van het interview.


“Het is een aardige vent, maar dit gaat echt te ver.” | Foto: Reuters
Trefwoorden: geert wilders, pvv, rob muntz, paul jan van de wint, moslimextremisme
E-mailalert

Het spraakmakende interview met Wilders als eerste zien? Ontvang een e-mailalert. Meld je aan!

Wat drijft Geert Wilders?
Bewondering voor de SP. Liefde voor de mooie mensen van Iran. Weinig vrienden en een zwervend bestaan. De eis dat moslims de helft van de Koran verscheuren. Leer Geert Wilders kennen, leider van de Partij voor de Vrijheid.
Interview in De Pers (13-02-2007)

Login of registreer voor alerts
Reageer Door: A. Nandram, vrijdag 11 april 2008 19:14
Hadden we met z'n allen iets anders verwacht?
Reageer Door: VUQuiescant, vrijdag 11 april 2008 20:21
Het begint erop te lijken dat mensen jaloers worden op de man.
En het gevolg is?
Juist dat erover gepraat wordt. Met andere woorden het onderwerp moet worden opgelost.
Reageer Door: SVDK1, vrijdag 11 april 2008 20:53
Tsja, dit zal de doorslag geven. Goede vragen beantwoorden lijkt me nou niet bepaald Wilders' sterke kant. Ik ben benieuwd.
Reageer Door: seaso, vrijdag 11 april 2008 22:01
“Het is een aardige vent, maar dit gaat echt te ver.”Zijn vrouw is een joodse Hongaarse.
Zijn eventuele kinderen dus allochtoon. Lijk beetje op adolf!
Reageer Door: Onslo, vrijdag 11 april 2008 23:12
Burgeroorlog? Ik noem het marokkaanse straat-terreur.


Wilders nu al 'moe' van Muntz

Gepubliceerd: vandaag 15:28
Update: vandaag 16:42
'Geert zei: 'Je gaat er toch geen mediacircus van maken hè?', grinnikt tv- en radiomaker Rob Muntz, vlak voor het opgenomen tv-interview met PVV-politicus Geert Wilders. Muntz en zijn maatje Paul Jan van de Wint spraken drie uur met Wilders over zijn leven als opgejaagd politicus, pikante privé-zaken en vroegen hem of hij het telefoonboek van Venlo wilde verscheuren.

'Over de inhoud zeg ik verder niks. Ik kan wel verklappen we de Koran en het telefoonboek mee hebben genomen naar het interview', grijnst Muntz. Muntz en Van de Wint konden vrijdag lang met Wilders spreken, omdat deze de stem van Muntz (in een gesprek met Theo van Gogh) zonder toestemming had gebruikt in zijn Fitna-film. Muntz eiste aanvankelijk een schadevergoeding, maar zag daar van af in ruil voor een drie uur durend onderhoud met Wilders.

Zenuwachtig
'Geert heeft het nu al bijna gehad met ons, omdat wij in De Pers hebben gezegd dat hij zenuwachtig zou zijn. Hij staat op het punt om de heleboel af te blazen. Hij vreest dat we er een hype van gaan maken. We hebben tegen Geert gezegd: 'Nee, dat doen we niet.' Muntz lacht. Dagblad De Pers zal het interview aanstaande dinsdag publiceren. Op de www.depers.nl  zullen vanaf zondagavond al enkele fragmenten van het gesprek te zien zijn.
Wilders nu al 'moe' van Muntz 
http://www.depers.nl/zoek/?keyword=rob+muntz


Rob Muntz

‘Ik zal hem vragen wie zijn kapper is’

Door: Koster & Jojanneke
Gepubliceerd: gisteren 23:30
Update: vandaag 09:33
Koster en Jojanneke dienden nog wat vraagverzoeken in voor Wilders bij Rob Muntz en Paul Jan van de Wint. ‘Ik denk dat Wilders heel gespannen is.’

  • Interview Muntz-Wilders verplaatst
  • Interview Muntz met Wilders online
  • Wilders biedt Munt excuses aan
  • Tegenfilm Fitna op Youtube

Waterperoxide, punkmuziek en de liefde. Zomaar een greep uit de schier oneindige lijst met onderwerpen die interviewer Rob Muntz en zijn compagnon Paul Jan van de Wint – het duo is onder meer verantwoordelijk voor spraakmakende tv-producties als de TV dominee – vandaag zullen afwerken in de drie uur die hen gegeven is met Partij Voor de Vrijheid-leider Geert Wilders. Wilders omzeilt hiermee een schadeclaim die Muntz indiende nadat Wilders voor zijn anti-islamfilm Fitna zonder zijn toestemming een geluidsfragment gebruikte waarin Muntz Theo van Gogh interviewt.
Muntz kan niet wachten tot 15.00 uur vanmiddag, wanneer ze Wilders treffen. Wilders, zo denkt Muntz, heeft wat minder zin. ‘Ik denk dat hij heel gespannen is. We hebben veel contact met hem gehad de afgelopen dagen. Bizar: Wilders zit in de Tweede Kamer in een eigen zwaar beveiligde gang, waar je alleen in kunt komen door een kogelvrije sluis en als je een bepaalde code weet. Vlak na het Tweede Kamerdebat vorige week moest hij nog hard lachen. Paul Jan en ik hebben deze week wat van onze dvd’s aan hem overhandigd. Onze aflevering ‘Steniging’ vond hij Fitna avant la lettre.’
Op de door Muntz en Van de Wint geboden mogelijkheid suggesties in te zenden voor het vragenvuur dat Wilders te wachten staat, werd door zo’n duizend Nederlanders gereageerd. ‘Het opvallendst vind ik dat 25 procent van die mails afkomstig is van boze Nederlanders die in het buitenland wonen, vaak in landen met veel moslims. Mensen die om de hoek van een moskee wonen bijvoorbeeld, die voelen zich nu lullig.’
Het merendeel van de inzendingen betreft vragen waarom Wilders vijf maanden met zijn film gewacht heeft, of minister van Justitie Hirsch Ballin gelogen heeft over het onbewezen bewijs dat Wilders wel degelijk van plan zou zijn geweest een Koran te verscheuren in Fitna, en waarom er van onderzoek naar dit bewijs wordt afgezien.
Koster en Jojanneke zijn vooral benieuwd naar het merk waterstofperoxide dat Wilders gebruikt (vooral Jojanneke), of zijn vrouw nu bij hem weg is, hoe het staat met Wilders’ vermeende liefde voor punkmuziek en of hij vroeger een moslimvriendinnetje had. Muntz: ‘Ik wilde inderdaad sowieso vragen wie zijn kapper is, maar misschien wil hij dat wel niet zeggen omdat zijn kapper dan ook bedreigd wordt, hihi. Over zijn vrouw heeft hij al aangegeven niks te zullen zeggen. Maar die overige vragen zal ik namens De Pers stellen. Verder ga ik hier niks verklappen, anders leest Wilders al wat hij kan verwachten.’
Trefwoorden: Rob Muntz, Geert Wilders
‘Ik zal hem vragen wie zijn kapper is’

Door: G. v/d Linde, vrijdag 11 april 2008 00:43
Zijn vrouw is een joodse Hongaarse. Zijn eventuele kinderen dus allochtoon. Daarom wil hij daar niet over praten. Verklaar jij maar waarom de PVV columns schrijft voor extreem rechtse sites (161 berichten op het vrije volk bijvoorbeeld), terwijl zijn achterban het niet zo heeft op buitenlanders.
Of is daarom de nadruk verschoven van allochtonen en immigranten naar niet westerse moslims?
Reageer Door: Lion Cachet, vrijdag 11 april 2008 09:22
[Modbreak Ferdinand (discussies@depers.nl): Gelieve niet over elkaar te discussiëren. Enkele berichten in deze thread zijn verwijderd.]
Reageer Door: fishmeister, vrijdag 11 april 2008 10:17
wat is er mis met punk? gaan we nu ook al alle punkers over een kam scheren als die verteld dat ie van punk houdt? wat een rare switch van links en rechts...
de 'vage' punk krijgt hopelijk niet geert wilders als kopstuk, dan zijn al die jaren voor niets geweest.
wat punk overigens wel bracht was het shockeren door hakenkruizen te dragen, al had men geen politieke bedoelingen, alleen opvallen en naar de klote gaan was de boodschap. als we onszelf naar de klote helpen kunnen we beter bij onszelf beginnen.
Reageer Door: mening, vrijdag 11 april 2008 11:41
G. v/d Linde schreef:

Zijn vrouw is een joodse Hongaarse. Zijn eventuele kinderen dus allochtoon. Daarom wil hij daar niet over praten. Verklaar jij maar waarom de PVV columns schrijft voor extreem rechtse sites (161 berichten op het vrije volk bijvoorbeeld), terwijl zijn achterban het niet zo heeft op buitenlanders.
Of is daarom de nadruk verschoven van allochtonen en immigranten naar niet westerse moslims?



Wat een oerdom verhaal,juist omdat hij een hongaarse vrouw en dus kinderen heeft die dan half nederlands zijn is het voor hem een moedig en moeilijke beslissing geweest om zich zo op te stellen. Jij hebt zeker niets vernomen van de uitspraak die een voorzitter van de amsterdamse moskee maakte tegen schoolkinderen,{ ongelovige honden? } Dat is niet rechts, niet onfatsoenlijk niet beledigend. Nee dat is een foutje in zijn nederlandse taal! Zegt al genoeg over de integratie en over de minachting tegen ons als nederlanders. Is het dan niet verwonderlijk dat deze man hier wil blijven in dit verachterlijke nederland, waar alleen maar honden wonen? Het zal wel een financiele kwestie zijn!


Wilders verstuurt rectificatie om foutieve foto

Gepubliceerd: woensdag 9 april 2008 14:15
Update: woensdag 9 april 2008 14:21
Geert Wilders heeft een rectificatie verstuurd waarin hij toegeeft dat in 'Fitna' per abuis een foto van rapper Salah Edin is opgenomen. Daardoor is ten onrechte de indruk gewekt dat het Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, betrof. De muzikant had de politicus voor de rechter gesleept om de rectificatie af te dwingen.

  • Video: Salah Edin wil schadevergoeding van Wilders
  • Salah Edin eist rectificatie Wilders
  • Salah Edin lacht om foto in Fitna


Maandag diende dat kort geding in Amsterdam. Wilders toonde zich daar bereid tot een rectificatie voor nationale en internationale persbureaus en voor op de PVV-website. Ook het informeren van websites die de originele versie van de antikoranfilm aanbieden, om hen op de hoogte te stellen van het onrechtmatig gebruik van de foto, vond de politicus 'geen enkel probleem'. Zondag verscheen op liveleak.com een nieuwe versie van 'Fitna', waarin de foto van Salah Edin is vervangen door het echte portret van Mohammed B.
Wilders geeft in de rectificatie onder meer aan dat de rapper en de fotograaf bezwaar hadden tegen het gebruik van het portret. "Wij hebben voor het gebruik van de foto geen toestemming van Salah Edin en de fotograaf Ilja Meefout gekregen. Zij hebben zich verzet tegen het gebruik van de foto, waarna de foto uit de film is verwijderd."

#
Edin en Meefout willen nog steeds een schadevergoeding. De rapper eist 25 duizend euro, Meefout wil vijfduizend euro. Het gaan in beide gevallen om een voorschot. De rechter doet 17 april uitspraak in het kort geding.
In de oorspronkelijke versie van 'Fitna' zaten drie 'fouten'. Naast de foto van Edin heeft Wilders een cartoon van de profeet Mohammed overgenomen zonder de maker Kurt Westergaard om toestemming te vragen. Het derde punt was het gebruik van de stem van programmamaker Rob Muntz. Die is kwaad over het feit dat zijn naam niet wordt genoemd maar laat het niet tot een rechtszaak komen. In ruil daarvoor mag hij de PVV-voorman vrijdag drie uur lang interviewen.
Trefwoorden: Geert Wilders, Fitna
Wilders verstuurt rectificatie om foutieve foto


Nieuwe versie 'Fitna' verschenen

Gepubliceerd: zondag 6 april 2008 11:38
Update: zondag 6 april 2008 13:56
Geert Wilders heeft de aangekondigde nieuwe versie van zijn film 'Fitna' gepubliceerd. Deze is gepubliceerd op de website liveleak.com, waar vorige week donderdag ook de eerste versie van de antikoranfilm verscheen.

  • Moslimjeugd beledigd door Fitna
  • Video: Wilders past Fitna aan
  • Wilders houdt vol: kabinet liegt
  • Film Wilders te zien op internet

De film is op twee punten aangepast: de foto van rapper Salah Edin is vervangen door een foto van Mohammed B. Ook is de cartoon van de profeet Mohammed van de Deen Kurt Westergaard vervangen door een andere prent.
#
De nieuwe cartoon in Fitna
De nieuwe tekening toont een variatie op de beroemde pose van de mythologische figuur Atlas. In plaats van een grote wereldbol draagt hij een bom met aangestoken lont op zijn rug. Op de bom staat een groene halve maan en een doodskop. De bebaarde man is getooid met een tulband, heeft een ontbloot bovenlichaam en om zijn middel hangt een sabel waaraan bloed kleeft. De prent is ondertekend door 'Pimpernel'. Scarlet Pimpernel is ook het pseudoniem dat gebruikt wordt voor de regisseur en producent van 'Fitna'. Aan het einde van film keert de prent terug en wordt de suggestie gewekt dat de bom tot ontploffing komt.
Het gebruik van zijn foto was voor Salah Edin reden een kort geding aan te spannen tegen Wilders. In de dagvaarding wordt geëist dat de politicus zijn film niet langer in de originele versie verspreidt en websites die de film al aanbieden op de hoogte stelt van het onrechtmatig gebruik van de foto. Edin eist verder dat Wilders een rectificatie plaats op de website van zijn PVV en een persbericht verstuurt aan een aantal grote nationale en internationale persbureaus. Het kort geding dient maandag in de rechtbank in Amsterdam.
#
De juiste Mohammed B.
Op de tekening van Westergaard is de profeet Mohammed te zien met een tulband in de vorm van een bom. Wilders had echter geen toestemming gevraagd voor het gebruik van de meest omstreden van de Deense Mohammed-cartoons. Westergaard kondigde eveneens aan een kort geding aan te spannen als de politicus zijn cartoon niet zou verwijderen.
Ook bij programmamaker Rob Muntz schoot de eerste versie van 'Fitna' in het verkeerde keelgat. Van een rechtszaak kwam het niet, omdat Muntz een drie uur durend interview met Wilders werd beloofd. In de nieuwe versie van Wilders' antikoranfilm klinkt daarom nog steeds de stem van Muntz. In 'Fitna' zit een fragment uit een gesprek tussen de programmamaker en de later vermoorde Van Gogh.
Trefwoorden: geert wilders, fitna, kurt westergaard, salah edin
Nieuwe versie 'Fitna' verschenen


Interview Muntz met Wilders verplaatst

Gepubliceerd: vrijdag 4 april 2008 10:33
Update: vrijdag 4 april 2008 10:53
Het interview tussen programmamaker Rob Muntz en PVV-voorman Geert Wilders is verplaatst van maandag naar volgende week vrijdag. Volgens Muntz was er bij Wilders nog 'een rechtszaakje' tussendoor gekomen.
Muntz kwam met Wilders tot een overeenkomst voor een interview omdat Wilders in zijn antikoranfilm 'Fitna' ongevraagd een fragment uit een gesprek tussen de programmamaker en de vermoorde cineast Theo van Gogh had gebruikt. Muntz laat het niet tot een rechtszaak komen, en in ruil daarvoor mag hij de PVV-voorman drie uur lang interviewen. Het interview begint volgende week om 15.00 uur.
Muntz deed een oproep aan iedereen die vragen aan Wilders heeft deze per e-mail naar hem op te sturen. Muntz zegt inmiddels duizenden mailtjes te hebben ontvangen van Nederlanders uit binnen- en buitenland die een vraag voor Wilders hebben. De vragen variëren van welk merk blondeerspul Wilders gebruikt tot zijn mening over de situatie in Tibet.
"Het is frappant hoeveel vragen er uit het buitenland komen. Zeker dertig procent van alle mails." De Nederlanders die daar wonen, maken zich volgens Muntz zorgen. "Zij hebben last van wat Wilders gedaan heeft."
Het interview wordt uitgezonden op de website van Muntz en zijn collega Paul Jan van de Wint, muntzvandewint.com. "We proberen het zo snel mogelijk na het interview te plaatsen. Het monteren zal waarschijnlijk enkele dagen in beslag nemen."
In tegenstelling tot wat de programmamakers eerder berichtten, weet Muntz nog niet zeker of voor het bekijken van het interview betaald moet worden. "Dat is allemaal zo ingewikkeld, maar we sluiten nog niets uit."
Wilders kon vrijdag niet worden bereikt voor een reactie.
Trefwoorden: Rob Muntz, Geert Wilders
Interview Muntz met Wilders verplaatst
Door: Bramboterham, vrijdag 4 april 2008 13:34
Oh, ik hoop dat er niet betaald hoeft te worden voor dat interview. Hoewel ik er wel wat voor over heb om Wilders onderuit te zien gaan als het onderwerp zich eens verplaatst van 'de Islamisering van Nederland' naar een onderwerp als de mensenrechten in China.
Reageer Door: Lion Cachet, vrijdag 4 april 2008 13:58
LS...

Als die Muntz ballen heeft dan maakt hij er een tombola van anders wordt het nooit een eerlijk interview. Aan de andere kant; Je moet wel van hele goed huize komen om Wilders in het nauw te drijven. De 150 parvenu's uit de kamer niet. Niemand... Geert Wilders een Leeuw tussen de Hyena's...
Reageer Door: Lion Cachet, vrijdag 4 april 2008 14:00
LS...

Ja ja. Bram en betalen. Hij zit al zonder boterham...
Reageer Door: Mrbgnle, vrijdag 4 april 2008 14:08
Ik voorspel nog 5 maanden uitstel, met vooral veel gezeik over wie het gaat uitzenden en een aantal ministers die eerst willen kijken of er dingen worden gezegd die door sommige bevolkingsgroepen als grievend kunnen worden ervaren. Het interview zal uiteindelijk teruggemonteerd zijn tot een vraaggesprekje van 15 minuten dat gratis kan worden bekeken op LiveLeak.
Reageer Door: poekkie, vrijdag 4 april 2008 17:00
Gaan betalen voor een interview,stuur de rekening even naar balkenellende .Die heeft voor deze hetze gezorgd,en niet Wilders.Die heeft ons gewoon wakker gehouden en weer laten zien ,waar toe de islam in staat is,en blijft doen.Wilders is niet onderuit gegaan in dit debat,maar dit ASO kabinet met zijn zeer grove leugens,maar wie had dan wat anders verwacht van dit zooitje landverraders.
Reageer Door: Charles56, vrijdag 11 april 2008 10:50
Ben benieuwd. Hopelijk worden er zinnige en interessante vragen gesteld. Wie zijn kapper is intereseert mij geen bal.


Interview Muntz met Wilders komt op internet


Gepubliceerd: donderdag 3 april 2008 10:17
Update: donderdag 3 april 2008 11:32
Het interview dat programmamaker Rob Muntz maandag met Geert Wilders heeft, komt op internet te staan. Geïnteresseerden kunnen het dan tegen betaling bekijken. "De tv-stations zoeken het maar even uit", zegt Muntz.
Programmamakers Rob Muntz en Paul Jan van de Wint hebben begin volgende week een drie uur durend interview met Geert Wilders. Dat is het resultaat van een overleg op woensdag tussen Muntz, Van de Wint en Wilders. Muntz was boos omdat Wilders in zijn film 'Fitna' ongevraagd een fragment uit een gesprek tussen Muntz en de vermoorde cineast Theo van Gogh had gebruikt.

Aanvankelijk wilde Muntz een geldschikking. Maar zijn collega Paul Jan van de Wint kwam op het idee van het interview. "Wilders heeft niet eerder een interview van die lengte gegeven", zegt Van de Wint. Muntz is ook tevreden met het exclusieve interview. "Niemand krijgt de kans om Wilders zo lang te interviewen. En via de rechter had ik er uiteindelijk misschien maar vierhonderd euro uit kunnen slepen."

Het duo roept iedereen die vragen aan Wilders heeft, deze naar hen te sturen per e-mail. Volgens Van de Wint waren woensdagnacht enkele uren na de bekendmaking al honderden vragen gestuurd.

Waar het interview wordt gehouden, is nog niet bekend. "Geert Wilders zoekt een geschikte locatie", zegt Van de Wint. Ook is nog niet bekend hoeveel geld ervoor wordt gevraagd. "We gaan er geen enorm bedrag voor vragen. En misschien verkopen we het later nog aan een tv-station."

Een website waar het interview op moet worden gezet is er nog niet. "Onze website heeft geen betaalmogelijkheid. Ook moeten we het interview na maandag nog afmonteren. Het kan wel een paar weken duren voordat het online komt."

Geert Wilders was donderdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.
Trefwoord: Geert Wilders
Interview Muntz met Wilders komt op internet
Reageer Door: Beirao, donderdag 3 april 2008 10:23
Hoezo tegen betaling....vrijheid van meningsuiting, exclusivisme, openbaarheid etc????
Reageer Door: Paanulja, donderdag 3 april 2008 10:34
risuze03 schreef:

Verdonk had dit kunnen bedenken, zelfs hieruit probeert Wilders een slaatje te slaan. Over zakkenvullers gesproken..



Lees eens even het artikel beste risuze alvorens je concludeert dat Wilders degene is die hier zijn slaatje uit slaat!
Reageer Door: ortwin, donderdag 3 april 2008 11:03
risuze03 schreef:

Verdonk had dit kunnen bedenken, zelfs hieruit probeert Wilders een slaatje te slaan. Over zakkenvullers gesproken..

Zerg kun je niet lezen? Rob Muntz wil een slaatje slaan. Ga maar terug naar de peuterschool en vraag je schoolgeld terug!
Reageer Door: doep, donderdag 3 april 2008 11:23
Veel mensen kunnen alleen maar DATGENE LEZEN WAT ZE WILLEN LEZEN.
En dus hun EIGEN uitleg geven over dit soort dingen. Is Muntz even een linke, Had ( zoals hij zelf zegt) via de rechter misschien 400 euro kunnen krijgen en met de verkoop van dit interview krijgt hij ( jammer genoeg) veel meer. Maar ja, die stomme Nederlanders die overal te gierig voor zijn betalen maar al te graag voor zoiets.
Als ze verstandig zijn, niet doen, niet betalen geen intresse tonen, komt het vanzelf wel op tv
Reageer Door: elisamad, donderdag 3 april 2008 12:58
risuze03 schreef:

Verdonk had dit kunnen bedenken, zelfs hieruit probeert Wilders een slaatje te slaan. Over zakkenvullers gesproken..

NOG heeft Wilders niet toegestemd....en diegene die het "slaatje"wil slaan is MINTZ niet wilders....
Reageer Door: brabootje, donderdag 3 april 2008 13:54
doep schreef:

Veel mensen kunnen alleen maar DATGENE LEZEN WAT ZE WILLEN LEZEN.
En dus hun EIGEN uitleg geven over dit soort dingen. Is Muntz even een linke, Had ( zoals hij zelf zegt) via de rechter misschien 400 euro kunnen krijgen en met de verkoop van dit interview krijgt hij ( jammer genoeg) veel meer. Maar ja, die stomme Nederlanders die overal te gierig voor zijn betalen maar al te graag voor zoiets.
Als ze verstandig zijn, niet doen, niet betalen geen intresse tonen, komt het vanzelf wel op tv



Dat vind ik nou een hele goeie. Ik hoop dat de rest van de bevolking dit bovenstaande advies zal volgen!!!!

 


Wilders biedt Muntz excuses aan

Gepubliceerd: maandag 31 maart 2008 17:48
Update: donderdag 3 april 2008 10:22
Geert Wilders heeft zijn excuses aan programmamaker Rob Muntz aangeboden voor het ongevraagd gebruiken van zijn stem in zijn antikoranfilm 'Fitna'. Dat heeft Muntz maandag gezegd. Woensdag gaan Wilders en Muntz in overleg. "Misschien dat we tot een geldschikking kunnen komen."
De stem van Muntz is in de film te horen in een gesprek dat hij had met de in 2004 vermoorde cineast Theo van Gogh. Muntz is kwaad dat zijn naam niet in de aftiteling staat. Wilders was maandag niet bereikbaar voor commentaar.
Wilders biedt Muntz excuses aan


'Fitna' weer op Liveleak

Gepubliceerd: maandag 31 maart 2008 16:57
Update: maandag 31 maart 2008 17:20
'Fitna' staat maandag weer op liveleak.com. De film van Geert Wilders was vrijdag verwijderd nadat het personeel van Liveleak was bedreigd. De website meldt maandag in een toelichting dat er veiligheidsmaatregelen zijn getroffen waardoor de film toch weer online kon.
Wilders liet eerder maandag aan de Nederlandse Vereniging van Journalisten weten de film aan te passen wanneer hij deze opnieuw zou verspreiden. In 'Fitna' wordt rapper Salah Edin namelijk onbedoeld weergegeven als de moordenaar van Theo van Gogh. Ook had de PVV-leider verzuimd de Deense cartoonist Kurt Westergaard toestemming te vragen voor overname van een van zijn cartoons en werd de naam van programmamaker Rob Muntz, wiens stem werd gebruikt, niet vermeld.
De PVV-leider stelde niet te verwachten de film zelf nog te gaan verspreiden. De herplaatsing op Liveleak betreft dan ook een ongewijzigde versie.
Trefwoord: Fitna
'Fitna' weer op Liveleak


Rob Muntz eist naamsvermelding in Fitna

Gepubliceerd: vrijdag 28 maart 2008 10:05
Update: vrijdag 28 maart 2008 11:48
Programmamaker Rob Muntz eist dat Geert Wilders zijn naam vermeldt bij een geluidsfragment in Fitna. In de donderdag verschenen film zit een fragment uit een interview van Muntz met de vermoorde regisseur Theo van Gogh. "Als hij me van tevoren gewoon even had gebeld, was het geen probleem geweest", stelt Muntz, die vrijdag zijn advocaat gaat inschakelen.

  • Rustige nacht na Fitna
  • Opstelten niet bang voor onrust
  • Wilders' film verrast niemand
  • Indonesië veroordeelt Fitna
  • Balkenende droef, moslims niet in shock
  • 'Geert Wilders kan de boom in'
  • Politiek reageert lauw op film
  • Geen reacties bij ambassades
  • Kabinet betreurt film Wilders



De film kon weinig indruk maken op Muntz. "Kinderlijk onbenullig", oordeelt hij. Ook de opstelling van premier Jan Peter Balkenende (CDA) kan zijn goedkeuring niet wegdragen. "Schandalig hoe zo'n Balkenende met een uitgestreken smoel al maandenlang angst loopt te zaaien over een filmpje met beelden die al jarenlang op het internet te zien zijn."
De 44-jarige Muntz heeft zelf flink wat ervaring met spraakmakende filmpjes. Zo paradeerde hij voor het VPRO-programma Waskracht verkleed als Adolf Hitler door Wenen. Ook speelde hij in het programma God Bestaat Niet een moslimterrorist, compleet met nepexplosieven.
Rob Muntz eist naamsvermelding in Fitna
Door: homo sapiens, vrijdag 28 maart 2008 11:25
Hij heeft in elk geval geleerd om te knippen en te plakken.
Kunnen we nu eindelijk weer gewoon een krant openslaan zonder met die kop van Geert W. te worden geconfronteerd of een nieuwsrubriek beluisteren/bekijken waarin een keer geen aandacht wordt besteed aan die man.
Reageer Door: Zakcentje, vrijdag 28 maart 2008 11:34
Ik had eigenlijk verw8 dat dit allemaal 1 grote grap was... dat Geert helemaal GEEN film had gemaakt, maar alleen ns wilde zien wat de ''wereld'' er voor hype van zou maken.... Met ons premier Balkie voorop.

Ik moest vanochtend zo lachen om Balkenende met z'n zielige gezanik en gepredik... bah!

Hetgeen Geert in zijn filmpje heeft laten zien, daar kan je niet onderuit, het is zo.. ( was zo... )
't Filmpje had van mij ook niet echt gehoevuh...'t was allemaal al bekend, maar je staat toch wel weer met je bek vol tanden als er een ( radical ) moslim is die ''dood en verderf'' uitspreekt aan alle niet-moslims.... waar is dat goed voor? Jij gelooft dit, ik dat, die niets, weer een ander weer wat anders... prima toch? Als iedereen overal t zelfde over dacht, hemeltjelief.. wat een saaie wereld zou t dan zijn...